Tidsbestilling via hjemmesiden tast her eller 3074-4119

Impotens

Med alderen falder mænds rejsningsevne. Hver anden mand mellem 40 og 70 år oplever rejsningsproblemer i større eller mindre grad.

Rejsningsproblemer skyldes fysiske forandringer i kroppen i de fleste tilfælde.

Én af de vigtigste faktorer er, at blodkarrene med alderen eller som følge af visse sygdomme bliver mindre elastiske. Det forringer blodgennemstrømningen og gøre det vanskeligere at få og opretholde rejsning.
Rejsningsproblemer kan behandles hos mange.

Tabletbehandling: Alle behandlingerne virker lokalt i penis ved at øge blodgennemstrømningen. Tabletten tages, når man har lyst til samleje. Det er vigtigt at understrege, at tabletterne ikke giver lyst, men udelukkende hjælper med at skabe rejsning. Derfor virker tabletterne kun, når lysten er til stede, og man stimuleres seksuelt.

Bivirkningerne er hovedpine, rødmen, tilstoppet næse og fordøjelsesbesvær og oftest milde og kortvarige.
Ingen tabletbehandling må bruges sammen med nitroglycerin (nitrater). Nitroglycerin er medicin, der kan anvendes i forbindelse med visse hjertesygdomme. Tabelbehandling mod rejsningsproblemer og nitroglycerin kan sammen give meget lavt blodtryk, hvilket er farligt.

Indsprøjtninger i penis: Indsprøjtninger foretages i siden af penis ved hjælp af en tynd kanyle, og er en ukompliceret procedure. Rejsningen kommer, uden man bliver seksuelt stimuleret. Nogle mænd får smerter i penis i forbindelse med indsprøjtningerne, og enkelte får ardannelse.

Klik her for at hente en brochure om injektionsbehandling af impotens

Samtaleterapi: Problemet opstår ofte pludseligt og uden, man i øvrigt er syg. Samtaleterapi eller sexologisk rådgivning anvendes da.